Setiap orang ade masalah sendiri kan,
besar ke kecik ke itu semua ujian Allah.
Ya, aku
redha walaupun kerap kali Allah uji ku dengan ujian yang sama.
Aku tak tahu na cakap apa, mungkin orang nampak life aku best, duit ade, masalah takde. Tak! Itu korang yg judge. Hidup aku tak sempurna mana. Allah selitkan ujian jugak untuk uji aku. Wahai hati, semoge kau kuat menempuh hari hari yang bakal datang.
Dulu aku ade Fatin nak meluahkan segalanya, aku ingat kita sahabat sehidup semati. Tapi lepas kita bawa diri lepas SPM aku tak rasa lagi aku punya tempat mengadu. Masa demi masa terus berlalu. Sampai aku sendiri rasa kekok bile jumpe dengan kau. Sampai aku takut nak ada kawan baik lagi. Sampai aku rasa aku buat kesilapan yang besar bile Fiza tinggalkan aku pergi SPA. Sampai aku rasa aku tak layak untuk punya kawan baik. Sejak tu, aku kawan dengan semua orang takde lebih, Sebab aku takut orang tinggalkan aku macam mana kau tinggalkan aku. Kau tahu sedih sangat bila aku tengah tertekan bila aku banyak masalah tapi kau dah takde nak dengar semua cerita aku. Fatin, setiap malam aku tidur peluk bantal yang kau belanje KFC dapat free tu. Even dia barang free tapi sebab dari kau sentimental value nya sgt tinggi bagi aku. Sebab aku terlalu sayang kau. Tapi aku kene move on kan, aku dah takde kawan baik mcm dulu lagi. Aku lupe level IQ kita sangat berbeza. Aku lupe antara kita banyak sangat beza. Aku tak salahkan kau pun, aku cuma nak minta maaf selama kita berkawan aku ajak buat jahat ke, minta maaf ye tin.
Tujuan post ni bukan untuk kau, aku rindu ude. Kalau kau ingat lagi kisah aku pernah cerite. Ye, ia berulang kembali. Kau tahu aku rindu sangat kat ude. Aku tak tahu nak cover macam mane depan kawan kawan aku kalau aku teringat sangat kat ude. Aku tak tahu nak buat apa, Aku terlalu rindu ude. Aku kesiankan dia tp aku tak tau mcm mane aku nak tolong dia. Aku taktau macam mana nak cover air mata aku kalau ibu mention pasal ude. Aku tahu dia pun sedih jd aku taknak basahkan mata aku kalau boleh depan ibu ayah. Aku rindu dia tin. Rindu sangat. Yeah life is getting more tougher. Again, nak final exam bende ni jadi lagi. Aku takut tak dapat nak fokus untuk exam,
Kadang kadang aku menyampah dengan org yg pamerkan masalah dorang sebab aku sekuat hati tahan selama ni, Even kadang aku nak mengalah, aku tahu Allah tengah menguji. Tapi kenapa aku lagi.
Ya Allah, sampaikan rindu aku buat ude, Ya Allah, tolong pelihara ude sebaik baiknya. Ya Allah tolong permudahkan segala urusan ude. Ya Allah berikan peluang untuk ude.
Ude,
orang sayang ude sangat sangat. Tolong jage diri baik baik. Tolong sangat.
